سه شنبه 30 شهریور 1395
مروری بر پروژه های هات تپ

شرکت پیشگام صنعت ابزار فعال در ارائه خدمات هات تپ و استاپل، در طول بیش از 15 سال فعالیت در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، تجارب بالایی در زمینه‌ی ارائه خدمات مذکور و سایر خدمات خطوط لوله کسب کرده است. این تجارب حکم سرمایه‌ای را خواهد داشت که علاوه بر افزایش شأن و اعتبار فنی و تعهد خرفه‌ای ما، بر دانش فنی مجموعه در حوزه‌های طراحی، ساخت، انجام عملیات هات تپ و استاپل، ابداع روش‌های نوین جهت تسهیل فرایند اجرایی عملیات، مشاوره و ارتباط مستمر با شرکت‌های بین‌المللی معتبر ارائه دهند‌ه ی خدمات مذکور افزوده است.

اکنون و پس از سال‌ها سابقه، شرکت پیشگام صنعت ابزار دارای تیم‌های فنی و مهندسی که نقش امکان‌سنجی و طراحی فازهای عملیات را بر عهده دارند، تیم لجستیک که نقش پشتیبانی و تأمین قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای هات تپ و استاپل را بر عهده دارد، و اپراتورهای مجرب و ماهر سازنده اسپلیت تی و مجری انشعاب گرم هات تپ و انسداد خطوط لوله‌ی استاپل می‌باشد.

در طول این سال‌ها بیشترین خدمات هات تپ به مجموعه‌های پتروشیمی ارائه شده است. فهرست زیر مهم‌ترین مجتمع‌هایی را نشان می‌دهد که در طول سال‌های متمادی گذشته از خدمات شرکت پیشگام صنعت ابزار، خصوصاً انشعاب گرم هات تپ بهره برده‌اند:

-         پتروشیمی جم

-         پتروشیمی فجر

-         پتروشیمی تخت جمشید

-         پتروشیمی کاویان

-         پتروشیمی کرمانشاه

-         پتروشیمی آریا ساسول

-         پتروشیمی مبین

-         پتروشیمی مارون

البته لیست مشتریان پتروشیمی به موارد فوق محدود نمی‌شود اما اصلی‌ترین دریافت‌کنندگان سرویس هات تپ موارد فوق بوده‌اند.

علاوه بر این انجام عملیات‌های هات تپ و استاپل در خطوط لوله‌ی مجتمع‌های پالایشگاهی و سکوهای نفتی در اقصی نقاط کشور بخش دیگر پروژه های پیشگام صنعت ابزار را شامل می‌شوند. در این خصوص ما تجارب درخشانی در خارج از کشور خصوصاً در استان اربیل عراق کسب کرده و در حال حاضر یکی از پیمانکارهای صاحب نام هات تپ در کشور مذکور بشمار می‌رویم. برخی از پروژه های پالایشگاهی و نفتی هات تپ ما به شرح زیر می‌باشند:

-         پالایشگاه اصفهان

-         پالایشگاه بندر عباس

-         پالایشگاه عسلویه

-         پالایشگاه اربیل- عراق

-         پالایشگاه کرگوسک- عراق

-         پایانه نفتی شمال

-         مخازن نفتی اصفهان

-         سکوی نفتی سلمان

-         سکوی نفتی ابوذر

علاوه بر موارد فوق، انجام عملیات‌های هات تپ و استاپل در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی از دیگر خدمات ما به صنایع خط لوله کشور محسوب می‌شود.

-         نیروگاه بندر عباس

-         نیروگاه کرمان

با وجودی که مجتمع های پالایشگاهی، پتروشیمی و نیروگاهی اصلی‌ترین دریافت‌کنندگان خدمات خطوط لوله می‌باشند، اما سایر صنایع که به هر نحوی خطوط لوله بخشی از فرایندهای اصلی یا پشتیبانی‌شان را شامل می‌شود به فراخور شرایط نیازمند این قسم خدمات خواهند شد. در این زمینه نیز شرکت پیشگام صنعت ابزار همکاری‌هایی با صاحبان محترم صنایع جهت ارائه خدمات هات تپ و استاپل داشته است که چند مورد از آن ها به ترتیب زیر می‌باشند:

-         شرکت گاز استان تهران

-         شرکت اب و فاضلاب استان تهران

-         شرکت فولاد خوزستان

-         شرکت سیمان آبیک

خدمات مذکور روی خطوط لوله‌ی حاوی سیالات مختلف اعم از نفت، گاز، آب، و فرآورده‌های آن‌ها، و در فشار و دماهای مختلف انجام شده است. ما به پشتوانه‌ی تجارب خود، که در فوق بخشی از آن‌ها ذکر شد آماده‌ی ارائه‌ی خدمات هات تپ و استاپل در نقاط مختلف و روی انواع خطوط لوله می‌باشیم. لازم به ذکر است در اکثر موارد شرکت پیشگام صنعت ابزار خود سازنده اسپلیت تی، سدل نیپل یا ولدولت مورد نیاز برای انجام عملیات بوده است. همچنین باید اشاره کرد خدمات ما به موارد فوق محدود نمی‌شود و تجارب درخشان ما در زمینه انجام عملیات‌های فلنج فیسینگ، تعمیر ولو و رفع نشتی، ماشینکاری در محل و درون‌تراشی لوله در محل سایت بیان‌گر گستره‌ی بالای خدمات ارائه شده توسط شرکت پیشگام صنعت ابزار به صاحبان صنایع مادر و کلیدی کشور می‌باشد.